REVISTA PRESEI – TURISM

16
Dec
2024

PRESA INTERNĂ

ANAT: Schengen deschide un nou drum turismului românesc

Potrivit Asociației Naționale a Agențiilor de Turism (ANAT), aderarea completă a României la spațiul Schengen terestru de la 1 ianuarie 2025 deschide noi orizonturi pentru turismul românesc, facilitând nu doar călătoriile cetățenilor, ci și dezvoltarea sectorului turistic prin atragerea unui număr sporit de turiști străini. Fără granițe cu Ungaria și Bulgaria, mobilitatea în Europa Centrală, de Vest dar și spre Bulgaria și Grecia devine fluidă și eficientă. Ce schimbări se prefigurează și care sunt perspectivele pentru turismul românesc?

Analiză ANAT: Cu cât va crește turismul în și din România după intrarea completă în spațiul Schengen

Asociația Națională a Agențiilor de Turism (ANAT) estimează că aderarea completă a României la spațiul Schengen terestru de la 1 ianuarie 2025 deschide noi orizonturi pentru turismul românesc, facilitând nu doar călătoriile cetățenilor, ci și dezvoltarea sectorului turistic prin atragerea unui număr sporit de turiști străini.

Burcea (ANAT): Intrarea României în Schengen este foarte importantă pentru români; intrăm în Grecia si Bulgaria fără timpi de aşteptare

Intrarea României în spaţiul Schengen de la 1 ianuarie 2025 va determina o creştere importantă a traficului către Grecia şi Bulgaria, două destinaţii preferate de români, dar şi către vestul Europei, a declarat, joi, pentru AGERPRES, preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), Alin Burcea.

Federaţia Industriei Hoteliere cere ca taxa de promovare turistică a Capitalei să fie redusă la jumătate din cauza contracției consumului / Decizia, luată vineri de Consiliul General  

Preşedinta Federaţiei Industriei Hoteliere din România, Simona Constantinescu, susţine reducerea taxei de promovare turistică a municipiului Bucureşti de la 2% la 1% din tariful de cazare, în anul 2025.

Perspective pentru dezvoltarea stațiunii Mamaia, renumită cândva pentru caravanele lui Mazăre. Ce se pregătește: ”Este plănuit un Therme. Încurajăm evenimentele culturale”   

În ultimul timp, litoralul românesc a făcut eforturi pentru a se dezvolta, lucru care pe alocuri se vede. De exemplu, în Mamaia, în anul 2024, s-a înregistrat un număr record de turiști față de anii trecuți, lucru îmbucurător, spune Organizația de Management al Destinației. Cum întotdeauna este loc de mai bine, specialiștii au venit cu tot felul de soluții prin care litoralul să fie și mai atractiv, mai ales în extrasezon.

Este de viitor turismul în România? În ce constă „România Atractivă”, noua inițiativă a statului

Pentru a ne promova avem nevoie, pe lângă un buget mare, și iată, acest proiect are un buget chiar mai mare decât bugetul anual de promovare oficial al României, care e de câteva milioane de euro, undeva la 3 milioane de euro. De asemenea, avem nevoie de identificarea unor produse turistice care ar putea fi de mare impact și ar putea să atragă turiștii străini de pe piețele țintă.Nu putem să ne promovăm doar eclectic, eterogen, cu o mie de atracții. E bine să identificăm anumite nișe.”, a declarat Traian Bădulescu, consultant în turism, pentru Aleph News.

Bulgarii știu să facă turism și bani. ROMÂNIA, NU

Ministerului Turismului din Bulgaria a prezentat prioritățile sale strategice pentru 2025, ce prevăd abordări inovative de marketing, digitalizare și parteneriate cu platformele globale, informează Novinite conform Profit.ro.

Vânătoarea de conace, noua afacere care explodează în România. Cum ar putea ajuta turismul autohton o asemenea inițiativă neobișnuită celor mai mulți români

Vânătoarea de conace se dovedeşte a fi o afacere de zile mari în România. Iniţiativa care poate părea ciudată multor români ar ajuta enorm turismul autohton, mulţi străini fiind interesaţi de astfel de experienţe.

Cât costă o vacanță de Crăciun în destinații exotice. Oferte de la 999 de euro pentru Thailanda, pentru 7 nopți

Românii care nu şi-au făcut până acum rezervare pentru vacanţa de sărbători caută, pe ultima sută de metri, oferte. Deşi au mai rămas doar câteva zile, au de unde alege. Pentru a-şi atrage clienţii, agenţiile de turism vin cu discounturi care ajung până la 40 la sută.

Cum vrea Bulgaria să atragă turiști în 2025: inovare şi parteneriate globale cu BBC, Google, Meta, Booking, CNN

Ministerului Turismului din Bulgaria a prezentat priorităţile sale strategice pentru 2025, ce prevăd abordări inovative de marketing, digitalizare şi parteneriate cu platformele globale, informează Novinite, preluată de Agerpres.

Fără aparthoteluri în Poiana Brașov. Investitorii în turism consideră că creșterea numărului acestora ar putea duce la dezechilibrarea pieței

Membrii Comisiei Tehnice de Amenajare a Teritoriului și Urbanism au discutat, ieri, posibilitatea interzicerii construirii unor aparthoteluri în Poiana Brașov, având în vedere că, în general, serviciile oferite de acestea nu acoperă decât zona de cazare, nu și celelalte servicii oferite de hotelurile clasice.

Încă o destinație cunoscută introduce taxă de turism din 2025: cât vor plăti turiștii pentru Insulele Canare din Spania

Orașul Mogan din regiunea spaniolă Gran Canare a anunțat că va percepe taxe vizitatorilor începând cu 2025, în efortul de a genera mai multe venituri, care ar putea fi alocate pentru a face turismul mai durabil. În afară de alte destinații în care taxele cad adesea doar pentru turiștii străini, o taxă turistică de 15 cenți pe zi se aplică în egală măsură turiștilor locali și internaționali, indiferent de tipul de cazare pe care îl aleg – hoteluri sau închirieri.

Antreprenorul Dragoș Anastasiu, despre aderarea României la Schengen: Turiștii din Asia sau din America vor să facă circuite

Antreprenorul Dragoș Anastasiu, cunoscut ca fondator al unor mari afaceri în turism și transporturi, a apreciat, vineri, într-un interviu acordat StartupCafe.ro, că aderarea la spațiul Schengen cu frontierele terestre, de la 1 ianuarie 2025, va introduce destinațiile turistice din România în circuitele frecventate de turiștii din Asia și din Americi.

Ionuț Nedea dezvăluie în premieră cum a ajuns să vândă pe zeci de milioane euro Litoralulromanesc.ro deși tocmai căuta să cumpere el alți jucători, inclusiv în străinătate. Cea mai mare tranzacție în turism din România

Antreprenorul Ionuț Nedea și-a făcut exit-ul din compania Litoralulromanesc.ro, pe care a fondat-o în urmă cu mai bine de două decenii, în vara acestui an, valoarea tranzacției depășind 21 de milioane de euro, fiind și cea mai mare tranzacție de pe piața de turism locală de până acum. Planul inițial era însă diferit, acela de a-și crește și consolida compania prin achiziții, de a o transforma într-un jucător regional.

Orașul din România în care fug toți bucureștenii. E la doi pași de capitală, dar traiul aici e de 5 ori mai ieftin. Apartamentele și casele au încă prețuri bune, sunt mereu locuri de muncă și nu există aglomerație în trafic

Este vorba despre Videle, situat la 74 de kilometri de capitala României. Turismul este încă la început aici, însă atracțiile i-au impresionat pe unii români. Destinația este una perfectă pentru cei care vor să facă o excursie undeva aproape de București. Unii turiști chiar aleg să-și petreacă un weekend întreg în acest oraș, care s-a dezvoltat destul de mult.

Regiunea Vest pune la bătaie peste 65 de milioane euro pentru turism

Agenția pentru Dezvoltare Regională (ADR) Vest a anunțat deschiderea procesului de preselecție pentru proiectele ce vizează investiții în cadrul Programului Regional Vest 2021-2027, sub intervenția Turism și calitatea vieții. Acest program strategic are ca obiectiv modernizarea și extinderea infrastructurii turistice din stațiunile atestate ca fiind de interes național și local, atât din zonele urbane, cât și din cele rurale, din județele Arad, Caraș-Severin, Hunedoara și Timiș.

Veneția dublează taxa de turism în 2025. Cât vor plăti cei care doresc să viziteze orașul

Autorităţile de la Veneţia vor dubla taxa de intrare pentru turişti la 10 euro în 2025, în ciuda datelor care sugerează că măsura nu a reuşit să reducă numărul de vizitatori în timpul perioadei sale de probă din 2024.

Cele mai vizibile branduri de turism in online si pe Facebook in luna noiembrie 2024

Topul lunar al celor mai vizibile branduri in online si pe Facebook este realizat pe baza datelor ZeList Monitor si fbMonitor, platforme de monitorizare si analiza ale companiei TreeWorks. Topul acopera brandurile prezente in online in 31 de categorii.

e-Factura B2C: Firmele de turism rămân cu obligația de a raporta facturile pentru voucherele de vacanță și după 31 decembrie

Conform OUG 138/2024 (art. III, art. XXV), la 1 ianuarie 2025 se abrogă alineatele 1^2 – 1^4 ale articolului 6 din OUG 8/2009 privind acordarea voucherelor de vacanță. Aceste prevederi stabilesc în prezent obligația firmelor din turism de a transmite în e-Factura facturile emise titularilor voucherelor de vacanță.

Grecia se aşteaptă la venituri record, de 22 mld. euro, din turism în acest an

Grecia se aşteaptă să înregistreze venituri record din turism în acest an, de aproximativ 22 miliarde de euro, a anunţat ministrul grec al turismului Olga Kefalogianni, în creştere cu aproximativ 10% faţă de anul trecut, notează Reuters.

ANPC pregăteşte Comandamentul de Iarnă 2024-2025; angajatorii din HoReCa şi turism au primit consiliere online

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) doreşte să fie un partener al mediului de afaceri, oferind consiliere proactivă pentru a asigura servicii de calitate şi pentru a creşte gradul de satisfacţie al turiştilor, a afirmat Sebastian Hotca, preşedintele interimar al instituţiei, în cadrul unei sesiuni de consiliere online dedicată HoReCa şi turism.

Beneficiile Schengen: Timp mai scurt de călătorie, avantaje pentru turism și transportatori, cheltuieli mai mici, atractivitate pentru investiții. Care sunt îngrijorările?

Statele membre ale UE au decis azi să elimine controalele persoanelor la frontierele terestre interne cu și între Bulgaria și România începând cu 1 ianuarie 2025.  Comisia Europeană transmite că circulația transfrontalieră neîntreruptă a persoanelor și serviciilor aduce mai multă libertate pentru educație, afaceri și turism, economii pentru consumatorii de produse transportate în UE, disponibilitate mai ușoară a produselor esențiale în situații de urgență și o cooperare mai strânsă a forțelor de poliție care luptă împotriva criminalității internaționale. Alte avantaje sunt sintetizate într-o analiză Economedia, care prezintă și o serie de îngrijorări.

12 companii au primit finanțare pentru dezvoltarea turismului balneoclimatic. România deține aproape o treime din resursele balneare ale Europei

Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului (MEAT) a aprobat finanțarea a 12 proiecte de investiții în stațiunile balneare și balneoclimatice din România. Contractele de finanțare, încheiate în cadrul apelului lansat anul acesta pentru Schema de ajutor de minimis, sprijină operatorii economici în modernizarea și dezvoltarea infrastructurii turistice, balneare, culturale, sportive și de agrement. Suma totală alocată depășește 7,8 milioane de lei.

Cât costă să petreci Crăciunul și Revelionul pe litoral

Litoralul românesc îi așteaptă pe turiști și nu numai cu o serie de oferte, potrivite pentru toate dorințele, potrivit operatorilor de turism. Cât costă să petreci Crăciunul și Revelionul pe litoral. Operatori de turism vorbesc despre prețuri de două mai mici față de cele din stațiunile montane. Ofertele de Crăciun şi Revelion includ, pe lângă mesele festive, pachete la SPA, cu tratamente şi servicii de înfrumuseţare, potrivit Observator News.

Localnicii critică turismul excesiv din Laponia. Oamenii cer legi care să-i protejeze de impactul turismului de masa

În apropierea Crăciunului, Laponia este plină de turiști care vin în vizită la Moș Crăciun și se bucură de peisajul de iarnă. Dar cum numărul vizitatorilor crește anual, tot mai mulți localnici sunt nemulțumiți de impactul pe care turismul de masă din stațiunea finlandeză îl are asupra comunităților locale.

 

PRESA EXTERNĂ

m1nd-set reveals 2025 air traffic and shopper behaviour forecast

Leading travel retail research agency m1nd-set unveils its 2025 forecast report, offering a comprehensive outlook on global air traffic trends and evolving shopper behaviour. The report provides strategic insights for travel retail stakeholders, covering top airports, nationalities, and key consumer trends that will shape the travel retail industry in the year ahead.

ECTAA Travel Protection Summit: A day to share insights and innovate

The European Travel Agents’ and Tour Operators’ Association (ECTAA) will host the second edition of the ECTAA Travel Summit on 19 February 2025, at the Brussels Hilton Grand Place Hotel.

TUI is driving forward its growth plans for Eastern Europe

The TUI Group Executive Committee is meeting this week at TUI Poland in Warsaw, underlining the strategic importance of the Polish market for TUI Group’s growth plans in Eastern Europe. More than one million Polish guests already travel with TUI. Turkey, Greece and Spain are their most popular summer destinations. The number of Polish holidaymakers is expected to continue to grow significantly. The awareness of the TUI brand, a harmonized technological platform and the use of artificial intelligence are key drivers for achieving these ambitious goals. The most important distribution channels in the country are the TUI.pl website and 204 TUI travel shops. Among the best performers in terms of earnings were Serbia (+99%) where receipts more than doubled (compared to the same months of 2019), as well as Pakistan (+64%), Romania (+61%), Japan (+59%), Portugal (+51%), Nicaragua and Tanzania (both 50%).

Accor unveils line-up of new hotels, resorts and hospitality experiences debuting in 2025

Accor unveils new 2025 openings across 45+ brands, featuring luxury retreats, urban hotspots, and sustainability-driven experiences by 330,000+ Heartists.

SITA and Cluj International Aiport forge collaboration

GENEVA – SITA and Cluj “Avram Iancu” International Airport have entered into a strategic collaboration through a Letter of Intent (LOI). This joint effort represents a pioneering commitment to address the pressing technological and environmental challenges facing airports today, setting the stage for significant advancements in operational efficiency and sustainable practices.

How a Destination Meets the Criteria of Wellness Tourism?

Now, the Wellnweaa Tourism Association (WTA) will officially acknowledge and recognize select geographic regions (including towns, provinces, states, and even small countries) of the world that meet set criteria and wish to be officially acknowledged and recognized.

Bleisure Travel: Reward or Cheating?

Bleisure travel is a combination of business and leisure and is a catch phrase that refers to merging leisure time into a work-related travel. It’s a growing trend as more people are taking advantage of flexible work arrangements and opportunities to explore destinations while they are technically on a business trip.

Bulgaria and Romania Join Passport-Free Open-Border Schengen Area

The European Council (EC), a collegiate body that defines the overall political direction and priorities of the European Union (EU), announced today that it will remove all land border controls with Bulgaria and Romania in January of next year, thereby granting these two countries full membership in the Schengen free travel area.

6000 Participants at a Chinese Tourism Conference Shows Giant Ambitions

China remains a giant in both inbound and outbound tourism. As shown over the years, China aims to become a leader, or some say the leader in the global travel and tourism industry, and this influence has been constantly growing, but quietly.

Next UN Tourism Secretary General Gloria Guevara from Mexico?

Gloria Guevara, the former Mexican Tourism Minister, the former CEO of the World Travel and Tourism Council (WTTC), and former top advisor to the Saudi Arabian Minister of Tourism HE Ahmed bin Aqil al-Khateeb announced her most significant move in her 35-year career in the travel and tourism industry. She is running for candidacy to lead UN-Tourism, the Madrid based UN affiliated agency to lead tourism in the world.

 

Traian Badulescu
Comunicare & PR

Răspunde