PRESA INTERNĂ
Provocările cu care se confruntă sectorul aviatic, precum întârzierile şi anulările de zboruri cauzate de limitări ale capacităţilor operaţionale ale companiilor aeriene şi a infrastructurii aeroportuare în perioadele cu trafic intens, au fost analizate miercuri, în cadrul unei întâlniri organizate de Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism din România (ANAT) împreună cu Asociaţia Aeroporturilor din România (AAR), cu participarea companiilor aeriene şi de handling.
Aproape o treime dintre utilizatorii voucherelor de vacanţă au ales vacanţe scurte de weekend, în zone turistice accesibile, au transmis joi reprezentanții Asociației Naționale a Agențiilor de Turism din România, citația de Agerpres.
Voucherele de vacanță, un „Plan Marshall” în turism
https://www.youtube.com/live/3p140zs7zUY
JURNAL DE BUSINESS la Canal 33 cu Alexandru Catalan, jurnalist, alături de Adrian Voican, vicepreședinte Asociația Națională a Agențiilor de Turism
”Vorba unui coleg Aș da foc la Ministerul de Finanțe pentru e-TVA. Ne cam căpiază de cap. Pe 5 primești un antedecont de la ANAF. Noi avem șapte moduri de a calcula TVA-ul la comision. 100%, acel predecont de la ANAF va veni greșit. Atunci, trebuie să avem un om la firmă care să stea să vadă toate predeconturile venite de la ANAF. Să nu se înțeleagă că eu spun că e rău ce se întâmplă, se întâmplă foarte repede. În Germania a durat 3 ani e-Factura, noi vrem să o facem în 6 luni.
Astăzi, la Hotel Ramada Nord, a avut loc în premieră o întâlnire organizată de Asociația Națională a Agențiilor de Turism din România (ANAT) împreună cu Asociația Aeroporturilor din România (AAR), cu participarea companiilor aeriene și de handling, cu scopul de a aduce la aceeași masă principalii actori din domeniul aviației și turismului și pentru a găsi soluții menite să îmbunătățească experiența pasagerilor.
Alin Burcea, preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism, recomandă rezervarea biletelor de avion printr-un agent de ticketing, deoarece acesta oferă siguranță și suport în caz de anulare a zborurilor, chiar dacă necesită un comision. Agențiile sunt obligate prin lege să asigure atât transportul dus, cât și întoarcerea, protejând astfel clienții de situații neprevăzute.
Alin Burcea, președintele Asociației Naționale a Agențiilor de Turism, a vorbit în cadrul unui interviu despre opțiunile românilor cu privire la vacanțe. Preferințele sunt diferite în prezent față de cererile de altădată. Responsabil este și contextul politico-militar.
”Au început rezervările pentru Crăciun și Revelion. Numai Bucureștiul are 3 milioane și ceva de locuitori. Valea Prahovei are, să zicem, 60.000 de locuri pentru Revelion. Se vând sau nu? Evident că da! Am văzut comentarii referitoare la tarifele foarte mari de cazare din Poiana Brașov. Toată lumea comentează, dar hotelierii ăia nu-s nebuni! Ei pun tarife foarte mari pentru că le vând. Raportul cerere ofertă! Se vând toate și în Maramureș, Bucovina. E Revelionul o dată pe an! Normal că și eu, dacă aș avea o pensiune sau un hotel în Bucovina, aș vinde scump, că doar nu-s nebun să vând ieftin un Revelion când știu că sunt cinci pe loc. Știți ce zic?” a explicat Alin Burcea, preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism, în emisiunea ”Totul despre bani”.
Românii pot verifica agenția de turism și unitatea de cazare cu Aplicația Europeană InfoCons
InfoCons punei la dispoziția consumatorilor, prin intermediul Aplicației Europene InfoCons, lista actualizată a unităților de cazare și a agențiilor de turism autorizate din România, cât și unitățile de alimentație publică autorizate din țară.
Maldive rămâne una dintre cele mai vânate destinaţii exotice de vacanţă de către români. Cererea pentru insulele din Oceanul Indian a explodat în pandemie, când tot mai mulţi visau să evadeze departe de lumea care se blocase. Deşi criza a trecut, iar graniţele s-au deschis, nevoia de a evada din cotidian a rămas. În acest scop, o familie de români a plătit 84.000 de euro pentru o vacanţă în Maldive, explică Cosmin Marinof, CEO-ul agenţiei turistice Dertour.
În al doilea trimestru al anului 2024, s-au înregistrat 780,1 milioane de înnoptări în structurile de primire turistică din UE, o ușoară creștere de 0,2% față de același trimestru al anului 2023, arată datele Eurostat, biroul statistic al UE. România este țările cu cele mai mici procente de turiști străini din totalul înnoptărilor din unități de cazare.
Bulgaria a avut cel mai bun an pentru turism în 2024
Anul 2024 este cel mai bun pentru turismul bulgar de la introducerea datelor statistice iar indicatori cum ar fi veniturile din turism, locurile de cazare, numărul vizitatorilor şi traficul la punctele de trecere a frontierei sunt la niveluri ridicate record, a anunţat ministrul Turismului, Evtim Miloshev, într-un interviu acordat la televiziunea publică BNT, informează Novinite.
România e codașă inclusiv la turism. Un studiu Eurostat arată că țara noastră se află pe ultimele locuri în preferințele străinilor la turism. De exemplu, în al doilea trimestru din 2024, 49% dintre cei ce au înnoptat în unități de cazare erau străini. În Malta, Croația sau Cipru procentul a fost de peste 90%.
România este elogios prezentată ca o destinație turistică de top pentru anul viitor pe site-ul Wild Frontiers, o apreciată agenție de turism din Londra, înființată în urmă cu 26 de ani.
Turismul în Portugalia atinge niveluri record în această vară
Numărul turiștilor străini care au vizitat Portugalia în luna august a crescut cu 5,3%, la un record lunar de 2,3 milioane, fiind cel mai aglomerat sezon de vară înregistrat vreodată. Potrivit datelor oficiale, anul 2024 poate înregistra niveluri record privind turismul, în pofida restricțiilor pe care autoritățile le-au aplicat în ultimii ani asupra închirierilor pe termen scurt și platformelor precum Airbnb.
Legăturile dintre turism, pace şi educaţie, dezbătute la Braşov
Asociaţia Profesorilor şi Mentorilor din Turism „Edu4Tourism”, Federaţia Industriei Hoteliere din România şi Asociaţia Smart City Braşov au organizat la Braşov (27 septembrie, Aro Palace), conferinţa internaţională „Convergenţe Globale: Turism, Pace şi Educaţie pentru o Lume Interconectată”.
Destinația Mamaia Constanța, promovată la târguri internaționale de turism
„Mamaia are nevoie, ca și întreaga rivieră românească, de turiști străini. O stațiune care devine monoetnică, încet, încet se așează praful pe ea. Avem nevoie de experiențe exotice, avem nevoie de un Babilon cultural, avem nevoie de mai multe limbi care să se audă în destinație”, spunea George Măndilă, președintele OMD Mamaia Constanța, în urmă cu câteva zile în cadrul unei întâlniri cu presa.
Județul Bacău, promovat pentru prima oară la cel mai important târg de turism din Italia!
În orașul-stațiune Rimini (Italia), are loc, în perioada 9 – 11 octombrie, ,,TTG Travel Experience”, cel mai important târg de turism tip ,,business to business” (B2B) din Italia, dedicat promovării turismului global și comercializării ofertei turistice la nivel mondial.
O agenție de turism insolventă cere insolvența TAROM
Agenția de turism Bonjour International Tour a cerut la începutul lunii septembrie insolvența companiei naționale TAROM. Agenția de turism se află în insolvență de la finele anului trecut, iar unul dintre asociați spune că are de recuperat circa 20.000 de euro de la TAROM.
Cea mai mare pondere a vizitatorilor internaţionali a fost în Cipru (94,8%), Malta (94,7%) şi Croaţia (91%), iar cea mai redusă în Polonia (18,2%), Germania (18,7%) şi România (19,6%).
ANAT aniversează Ziua Mondială a Turismului
Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT) salută şi aniversează Ziua Mondială a Turismului 2024, care este celebrată astăzi, 27 septembrie, sub tema „Turism şi pace” şi doreşte să evidenţieze rolul vital al acestui sector în promovarea păcii şi înţelegerii între naţiuni şi culturi şi în sprijinirea proceselor de reconciliere, conform unui comunicat transmis redacţiei.
PRESA EXTERNĂ
World Forum on Gastronomy Tourism heads to Bahrain
The 9th UN Tourism World Forum on Gastronomy Tourism in Manama, Bahrain, focuses on economic diversification and inclusion through gastronomy, featuring global experts and chefs. The 9th UN Tourism World Forum on Gastronomy Tourism will take place in Manama, Bahrain, on 18-19 November, with the theme “Gastronomy Tourism: A Driver of Economic Diversification and Inclusion.”
2024 Incentive Travel Index: Growth is projected through 2026
LAS VEGAS, NEV. – The newly released 2024 Incentive Travel Index (ITI) reports that, overall, growth is projected for the incentive travel industry through 2026. Incentive travel buyers expect activity and per person spending above 2024 levels over the next two years. However, they also report concerns around rising costs, attracting talent to the industry and safety considerations.
IATA: Record August Load Factor, Increased Passenger Demand
Total demand, as measured in revenue passenger kilometers (RPK), increased by 8.6% compared to August 2023. Total capacity, indicated by available seat kilometers (ASK), rose by 6.5% year-on-year. The load factor for August reached 86.2%, marking a 1.6 percentage point increase from August 2023, which is a new record.
Spain tourists are to disclose 42 personal details
Spain’s interior minister, Fernando Grande-Marlaska, has introduced a new registration law that requires extensive personal data from tourists in Spain from 2 December. Travellers will have to provide up to 42 personal details when checking into hotels, renting holiday apartments, camping or renting a car, including bank account numbers, email addresses and telephone numbers.
Thailand’s Tourism Revival! 2024 Ushers in New Growth and Lessons Learned!
Thailand’s tourism industry is seeing a strong recovery, especially with domestic travel surging. However, international arrivals and sustainability remain key concerns for the future. Industry leaders are debating the challenges ahead amidst global uncertainties.
How the Travel Industry is Adapting for Genuine Engagement and Lasting Loyalty?
The travel industry, like many other sectors, is facing a pivotal moment with the impending phase-out of third-party cookies. These cookies, long relied upon for collecting user data and tracking consumer behavior, have been central to marketing and customer engagement strategies. However, with increasing concerns over privacy and data security, industry giants like Google have pledged to eliminate support for third-party cookies by 2024. This shift presents both challenges and opportunities, particularly for travel companies that need to adapt to a new era of first-party data to ensure genuine traveler engagement and build lasting customer loyalty.