REVISTA PRESEI – TURISM

2
Aug
2024

PRESA INTERNĂ

 

Celebru site de turism: `Recomandăm România!`/ Chiar și turiștii români sunt uimiți de ce experiențe pot avea în țara lor

Spre deosebire de unii dintre vecinii săi din fostul bloc sovietic – în special Republica Cehă, Polonia și Ungaria – România se străduiește să-și găsească locul ca actor principal pe scena turismului internațional. Majoritatea nord-americanilor probabil că nu știu prea multe despre destinație, în afară de Transilvania și Dracula.

Ministerul Antreprenoriatului și Turismului vrea să reducă birocrația în cazul licențelor, autorizațiilor și certificărilor în turism

O firmă desprinsă din Siveco România, Software Imagination & Vision, a avut cea mai bună ofertă în cadrul unei licitații organizate de Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului pentru furnizarea unei platforme care va permite introducerea unui ghișeu unic (One Stop Shop) pentru licențe/autorizații/certificări în turism.

Bibi Touroperator: In plina vara au inceput rezervarile pentru pachetele turistice de iarna prin programul „Inscrieri Timpurii”

In aceasta perioada a inceput programul de „Inscrieri Timpurii” pentru achizitionarea de pachete turistice in sezonul de iarna, in Romania. Conform datelor BIBI Touroperator, unul dintre cei mai importanti touroperatori specializati pe vacante turistice in Romania, gradul de interes pentru rezervarea pachetelor de iarna este in crestere cu aproximativ 10% fata de anul trecut.

Consultant în turism: Încălzirea globală ne schimbă pe termen scurt planurile de vacanță, nu mai vorbim de termen mediu și lung. Oamenii încep să plece mai mult către capetele de sezon

Întrebat dacă fenomenul ajunge să ne schimbe pe termen mediu și lung planurile de vacanță, Cristian Pitulice a spus: „Ne schimbă pe termen scurt, nu mai vorbim de termen mediu și lung. Acum 5-6 ani vorbea de termen mediu, dar acum suntem în plină schimbare și asta se vede și în dinamica rezervărilor, și în modalitatea în care oamenii își fac planurile de vacanță”.

Amânarea vacanţei, răzbunarea călătorilor pentru preţurile postpandemice din turism?

„Ai fi surprinsă, dar cred că vom pleca 3-4 zile sau deloc. La iarnă vrem să mergem în concediu”, îmi spune una dintre prietenele pasionate de călătorii, care obişnuia să nu rateze niciun prilej de vacanţă, atentă mereu la ultimele oportunităţi de a descoperi noi destinaţii. Nu sunt surprinsă de răspunsul ei, pe care l-am găsit în rândul mai multora dintre cunoscuţii care au ales să îşi amâne concediile de vară din motive diverse: perioada mai lentă de business le permite să muncească liniştiţi la proiecte cu care poate au rămas în urmă sau le-au pus pe pauză, clima nu face chiar atât de plăcute destinaţiile clasice de vacanţă (de ce să faci plajă la 40 de grade când poţi să mai aştepţi), aglomeraţia şi întârzierile din aeroporturi aduc doar nervi, nici pe departe relaxare şi, poate unul dintre cele mai importante motive, preţurile în full season combinate cu creşterea recentă a preţurilor la toate capitolele îi îndeamnă pe turiştii care pot să îşi amâne vacanţa să facă acest lucru.

Una dintre cele mai mari companii din turism, amendată cu peste 400 de milioane de euro. Ce probleme au scos la iveală autoritățile     

Autoritatea care supraveghează competiția în Spania, CNMC, a amendat agenția online de turism Booking.com cu 413,2 milioane de euro pentru abuz de poziție dominantă. CNMC a stabilit că platforma s-a folosit nedrept de poziția sa pe piață încă din 2019.

Nișa din turism care îmbracă satul tradițional românesc în haine moderne

Obosiți de ritmul haotic al urbanului, turiștii au devenit, în ultimii ani, tot mai atrași de farmecul aparte al locațiilor care îmbină tradiționalul cu elemente moderne și îl completează cu experiențe inedite. Panorama a vorbit cu mai mulți antreprenori din această nișă turistică, pentru a înțelege cum au transformat provocările în oportunități și au creat afaceri profitabile în turismul rural. 

Minunea secolului: scad prețurile pe litoral! Bulgaria a devenit mai scumpă decât România

Pentru prima oară, în ultimele două decenii, prețurile scad, aproape la jumătate, în vârf de sezon, pe litoralul românesc, în loc să crească. Anul acesta se simte din plin inflația, iar turiștii ajung mai mult în weekend. Deși prețurile creșteau, în mod normal, în această perioadă, unii hotelieri și agențiile de turism partenere au scăzut prețurile, anul acesta, între 20% și 40%, pentru a atrage turiști. Efectele strategiei de vânzări „last minute” au început imediat să dea rezultate și toți cei care au aplicat tarife mai mici au început să primească un număr din ce în ce mai mare de turiști.

Marius Cristescu, Bega Turism: Pentru dezvoltarea turismului e important să se termine autostrăzile. Se va ajunge mai rapid la Arsenal Park

Antreprenorul Marius Cristescu, care controlează alături de fratele său compania Bega Turism, cea mai mare firmă de turism din judeţul Timiş, are în plan o investiţie de un milion de euro în extinderea Arsenal Park, centrul de agrement din Orăştie, după ce în iunie şi iulie cererea a crescut cu 50%.

Cum a reușit Albania să devină un adevărat magnet pentru turiști

Aflată la o oră și jumătate distanță cu avionul de București, Tirana, capitala Albaniei, atrage tot mai mulți turiști. Trecutul și prezentul au transformat orașul într-un magnet pentru vizitatori. Potrivit datelor oficiale, țara cu 2,7 milioane de locuitori a fost vizitată anul trecut de 10 milioane de turiști.

Studiu: Majoritatea românilor şi-au planificat vacanţe mai scurte de șapte zile vara aceasta

Un nou studiu arată că majoritatea românilor și-au planificat vacanțe de vară de mai puțin de 7 zile și preferă să se cazeze la hoteluri. Conform datelor dezvăluite de Reveal Marketing Research, 54% dintre turiștii români au planificat o singură vacanță pentru vara aceasta, în timp ce 30% intenționează să aibă două vacanțe, iar 15% și-au programat trei sau mai multe.

”Secretul dezvoltării noastre stă în cele peste 1500 de agenții de turism partenere”. Interviu cu Lucian Bădîrcea, CEO IRI Travel

Într-adevăr, anul acesta reușim să împlinim 18 ani de activitate în industria turismului. Este un capitol interesant al vieții noastre. Dragostea noastră pentru călătorii și vacanțe ne-a determinat, deja cu mult timp în urmă, să intrăm în acest business. Ne-am hotărât de la bun început să dezvoltăm o activitate bazată pe seriozitate și profesionalism. Împreună cu partenerii noștri din toată țara am reușit acest lucru.

Peste 100.000 de turişti vor umple plajele în acest weekend. Preţurile înainte şi după minivacanţa de Sf. Maria

Se anunţă cea mai aglomerată perioadă pe litoral. Peste 100.000 de turişti sunt aşteptaţi să ajungă în acest weekend la mare, iar asta se vede cel mai bine la recepţiile hotelurilor. Ofertele sunt diverse, iar cele mai căutate rămân pachetele de vacanţă.

PRESA EXTERNĂ

 

A step-by-step guide to implementing data-based pricing strategies

Given the unpredictability of the current hospitality market, it’s important that hotels update their pricing based on the current supply and demand in their local market on a regular basis in order to stay competitive; however, without automated tools (like RoomPriceGenie’s RMS), the process of executing these pricing updates manually will become overwhelming and still fall short.

Travel demand to foreign destinations increases 12% during Olympic Games

BARCELONA, SPAIN – Paris will be one of the summer travel hotspots in 2024 due to the Olympic Games 2024, an event that is boosting travel demand to international destinations from Paris airports, growing close to 12% on average compared to the same weeks last year. This is the key takeaway of “Escaping the Olympics crowds: travel trends from Paris to the world”, a report conducted by the global travel intelligence platform, Mabrian, and The Data Appeal Company (part of Almawave Group), focused on the international destinations that will benefit from this demand surge coming from the French capital.

Redefining luxury travel: Ultra-premium travel experiences surge

Luxury travel curators are redefining exclusivity with ultra-premium, personalized experiences that blend rarity with community, pushing the industry towards a projected growth of 7% annually through 2030.

‘Sports tourism’ is huge. But the Summer Olympics caused travel to Paris to plummet

Was it the Parisians who bluntly told travelers “do not come” to the Summer Games? Or did sky-high prices for hotel rooms, house rentals and event tickets turn travelers away? For a multitude of reasons, many people — including residents — are avoiding Paris this summer, despite prognostications that a travel boom was all but assured.

It’s travel season again. Here’re four ways to better protect consumers in touris

Rebounding strongly from the COVID-19 pandemic, the tourism sector is booming with millions more holidaying as summer gets underway in the Northern Hemisphere. The sector, according to UN Tourism, directly contributed an estimated $3.3 trillion to global GDP in 2023, with total export revenues at $1.7 trillion – about 96% of pre-pandemic levels in real terms.

Traian Badulescu
Comunicare & PR

Răspunde