Mega Infotrip-ul Litoral 2024, care a reunit 300 de agenți de turism din toată Romania și 50 de jurnaliști de la presa centrală și locală a ajuns la final, bucurându-se de un mare succes și impact.
“One big family“ de profesioniști în turism, alături de jurnaliști, au fost dornici să descopere toate noutățile sezonului 2024. Hoteluri modernizate, restaurante cu gastronomie generoasă, centre de sănătate, evenimente, muzică, dans, toate într-o nouă perspectivă.
ANAT – Asociația Națională a Agențiilor de Turism, în parteneriat cu patronatele din industrie, reunite de Organizația de Management al Destinației – (OMD) Județul Constanța, a organizat, în perioada 29 mai – 2 iunie 2024, Mega Infotripul sezonului 2024 pe Riviera Românească. Evenimentul s-a bucurat de un real succes, cei aproape 300 de agenți de turism, 50 de jurnaliști și bloggeri de turism putând experimenta noutățile acestui sezon estival.
Pe Riviera Românească sunt disponibile în acest an 4.000 de unități de cazare clasificate, conform Ministerului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, cu 155.927 de locuri de cazare, în creștere cu 15% față de 2023. Acestea reprezintă 25% din numărul total de locuri din România.
A crescut față de 2023 numărul de hoteluri pe litoral, în acest an fiind 387 față de 292 în 2023, cu următoarele clasificări: opt hoteluri de 5*, 81 de 4*, 210 de 3*, 73 de 2* și 15 de 1*.
Turiștii sunt mai atenți la bugetul alocat pentru vacanță și la raportul calitate/preț, preferând unități clasificate superior, cu facilități suplimentare. Hotelurile cu servicii all inclusive sunt preferate pentru 2024, în acest moment existând pe litoral 51 de hoteluri de acest tip, cu 23.746 de locuri de cazare, în creștere cu 28% față de anul trecut.
În 2024 se mizează pe o implicare a OMD-urilor locale și a OMD Județul Constanța, parteneriat public privat și rețetă de succes pentru dezvoltarea și punerea în valoare a stațiunilor de la Marea Neagră.
Mass-media a avut un program special iar experiența trăită de ei, să vadă litoralul de sus, din elicopter (care a decolat de pe pista noului aeroport internațional Tuzla) dar și de pe mare, din Portul Turistic Constanța, de la bordul unui catamaran de 1 milion de $, a scos o exclamație entuziastă: “a fost Minunat, cu M mare” A fost altceva! O altă perspectivă, o experiență de care nu ai parte în fiecare zi!”.
În prima zi, jurnaliștii au vizitat hotelurile Phoenicia Blue View din Olimp și Ibis Styles din Venus, au fost cazați la hotelul Terra din Neptun, s-au familiarizat cu plaja lărgită din Eforie Nord și s-au reunit cu colegii de la agențiile de turism la hotelul Poseidon din Jupiter, după un interesant workshop susținut de OMD Mangalia și de ANAT la Galaxy Water Park (Jupiter).
Conferința de presă organizată de ANAT și de OMD Constanța și găzduită de hotelul ”Del Mar” din Mamaia a reunit peste 50 de jurnaliști, atât din presa națională, cât și din cea locală. Litoralul românesc oferă multe noutăți, au apărut noi investiții, multe hoteluri au fost renovate în ultimii ani, plajele sunt lărgite spre sud până la Eforie Sud (inclusiv) iar tarifele sunt pentru toate buzunarele. Mega infotripul care reunește agenți de turism și jurnaliști va deveni o tradiție anuală. Intenția este ca tot litoralul românesc sa devină un produs turistic unitar și să fie mult mai bine promovat.
Delfinariul din Constanța rămâne una dintre atracțiile principale pe litoral. Presa centrală și agenții de turism sosiți în Mega Infotripul verii pe Riviera Românească, s-au putut bucura de „Baby”, cea mai mică vedetă a Delfinariului și de un program special care va fi lansat începând din acest sezon estival.
O altă surpriză pentru jurnaliști a fost hotelul ”Lupa by Bueno” din Constanța (varianta de cazare în oraș pentru vacanța la mare), care se va deschide curând, în iunie. Este un hotel cu vestigii din vechea Cetate Tomis conservate și incluse în designul hotelului.
În ultimele două nopți de cazare, jurnaliștii au fost găzduiți, alături de o mare parte dintre agenții de turism, de către excelentul hotel ”Phoenicia Royal” din Mamaia Nord. Ultimele două seri au găzduit, ca de obicei, petreceri memorabile, cu revederi între profesioniști dar și cu parteneriate și prietenii noi, la hotelul ”Victoria Resort” din Mamaia, respectiv la ”Phoenicia” din Mamaia Nord.
Prin construirea de noi hoteluri, litoralul românesc are acum 156.000 locuri de cazare. Din cele 390 hoteluri, 51 sunt all inclusive. Iar stațiunile cu cele mai multe vacanțe cumpărate deja pentru acest sezon estival sunt Eforie, Mamaia și Venus, potrivit lui Aurelian Marin, prim vicepreședinte ANAT. De la 1 iunie, prețurile incep cu 37 de lei pe noapte de persoană, la hotel de două stele, și ajung la 350 de lei la cinci stele, cu toate facilitățile.
„Avem 10-15 la sută creștere de prețuri. Să nu uităm că raportul calitate-preț e diferit de la om la om. Nu tot ce e interesant pentru unul e și pentru celălalt. Unii se duc la Vama Veche și stau până dimineața la răsărit. Și prima noapte nici nu se cazează, se cazează din a doua noapte când sunt mai obosiți”, explică Adrian Voican, vicepreședinte ANAT. Este îmbucurător că la 1 iunie erau deja deschise 304 de hoteluri.
Președintele Asociației Patronale Mamaia, Nicolae Bucovală, spune că cea mai mare problemă a hotelierilor este lipsa forței de munca: „Personalul străin, și aici mă refer la India, Cuba, Nepal, Sri Lanka, Bangladesh, reprezintă 80 la sută. Deci, practic, la ora asta lucrăm cu personal din România doar cu 20 la sută”.
Hotelierii se așteaptă ca in acest sezon estival să primească aproape două milioane de turiști pe litoral.
Pe de altă parte, mass-media centrală a văzut dintr-o altă perspectivă litoralul românesc, iar imaginea creată în urma Mega Infotripului a fust una pozitivă și constructivă. Ceea ce arată că se poate, iar litoralul nostru are structuri de cazare de calitate, servicii de calitate și se dezvoltă de la an la an.