
Pentru a veni în sprijinul beneficiarilor grantului HORECA, dorim să reamintim pe scurt care sunt obligațiile ce le revin, conform actelor normative în vigoare:
- Beneficiarii au obligația menținerii activității pe o perioadă de minimum 6 luni de la data primei plăți sau 12 de luni de la data primei plăți, în cazul în care valoarea grantului este mai mare de echivalentul în lei al sumei de 200.000 euro.
- Pentru agenții economici care înregistrează restanțe, se impune achitarea cu prioritate a obligațiilor fiscale către bugetul central.
- Până la finalul perioadei de monitorizare, beneficiarii au obligația de a încărca în aplicația electronică certificatul fiscal care atestă lipsa datoriilor, precum și dovada plății.
Spre deosebire de Măsura 2, în cazul grantului HORECA NU există o listă de cheltuieli eligibile, singura condiție pe care o au beneficiarii în legătură cu modalitatea de cheltuire a banilor fiind aceea de a achita cu prioritate obligațiile fiscale către bugetul de stat.
De asemenea, NU există un raport de progres si NU vor fi încărcate în platforma electronică alte documente cu excepția certificatului fiscal și a ordinului/ordinelor de plată prin care s-au stins obligațiile restante.
Conform articolului 43, alin. (1) din OUG 77/2014, beneficiarul unei măsuri de ajutor de stat sau de minimis are obligația păstrării unei evidențe a informațiilor despre ajutoarele primite pentru o perioadă de minimum 10 ani de la data la care a fost acordată ultima alocare specifică. Această evidență trebuie să conțină informațiile necesare pentru a demonstra respectarea tuturor condițiilor impuse prin actul de acordare, cum sunt: datele de identificare ale beneficiarului, durata, cheltuielile eligibile, valoarea, momentul și modalitatea acordării ajutorului, originea acestuia, durata, metoda de calcul al ajutoarelor acordate.