Campania de curățenie în ANAT – excluderi

1
Mar
2012

ANAT, în calitate de cea mai mare organizație patronală din turismul românesc este interesat ca agențiile de turism membre să desfășoare o activitate în conformitate cu prevederile legale și de etică profesională obligatorii, pentru ca turiștii să aibă parte de o vacanță bine meritată, desfășurată în condiții de sigurantă și protecție.

În acest context, ANAT informeaza public despre faptul că a procedat la excluderea câtorva agenții membre, din cauza nerespectării obligațiilor asumate de către aceste firme față de clienți și parteneri: Rex Travel, Big Travel, Premium Holidays, Sfara Tours, Ali Baba Tour, Universal Turism, Apyas International.

Ne folosim de acest prilej și de faptul că ne aflăm la început de sezon turistic, pentru a reveni cu recomandarea către consumatorii de turism din România, să manifeste vigilență față de achiziționarea de oferte tip „chilipir”, deoarece asemenea oferte nu au întotdeauna suport real pe piața turistică. Nu prețul, ci siguranța trebuie să reprezinte criteriul principal atunci cand vorbim de cumpărarea unei vacanțe, sens în care recomandăm ca turiștii să verifice existența poliței de asigurare de insolvență a agenției de turism, dar și licența de turism a acesteia, înainte de a încheia contractul de prestări servicii.

Declarație Corina Martin, președinte ANAT

Suntem datori să veghem ca intențiile de călătorie ale oricarui turist să se materializeze în absența oricărui risc, lucru care necesită participarea tuturor actorilor responsabili la acest proiect strategic de igienizare a turismului românesc. Publicul trebuie să știe că ANAT este implicat permanent în procesul de curățenie al pieței, care a debutat sub sloganul „o 9 atitudine în turism“ pe două fronturi: atât in interiorul ANAT, cât și în piața de turism, în sens extins. Nu putem să le permitem operatorilor economici care dovedesc comportamente ilegale si condamnabile, să afecteze prin activitatea lor imaginea agențiilor de turism care oferă servicii de consultanță de călătorie certe și garantate.

Totodată, aducem la cunoștința publicului faptul că, ANAT se va afla ca și până acum, la dispozitia turiștilor care ni se adresează, în situația în care au fost afectați în interesele lor de călătorie, pentru corecta îndrumare și direcționare către autoritățile competente și va continua să monitorizeze respectarea legalității și a transparenței pe piața românească de turism. În piața românească exista multe agenții profesioniste, care-și desfășoară activitatea cu respect fața de lege și de clienți, metoda de a apela la o agentie de turism fiind, în continuare, benefică și absolut recomandabilă pentru orice persoană.

Adriana Caranfil
Purtător de cuvânt ANAT