
Ținând cont că pe partea bulgară a podului Prieteniei, dintre Giurgiu și Ruse, sunt reparații în plin sezon estival, Asociația Națională a Agențiilor de Turism (ANAT) are așteptări ca autoritățile române să contribuie la un flux cât mai eficient la celelalte puncte de frontieră spre Bulgaria.
Liviu Cîrstea, director general Alltur și membru ANAT, ne-a semnalat că, din păcate, la punctul de trecere Călărași – Silistra, peste Dunăre, este un singur rând la așteptare atât pentru bacul care ajunge în Ostrov, cât și pentru ferryboat-ul care ajunge direct la Silistra, deci în Bulgaria. Trecerea cu ferryboat-ul are un tarif mai mare, dar ambarcațiunea deține mai multe locuri și este dedicată doar celor care doresc să ajungă direct în Bulgaria, față de bacul de Ostrov care poate deservi și Dobrogea, litoralul românesc etc. Astăzi, 15 august, sunt 2,5 km de automobile (vreo 450 estimate în același timp) care așteaptă îmbarcarea. Din păcate, autoritățile nu le permit celor care aleg ferryboat-ul, care are un alt punct de îmbarcare, să depășească rândul, în loc să se implice și să degajeze traficul. 15 august este în mod normal o zi aglomerată, însă orele în șir de stat la coadă și nervii pasagerilor, atât cei care aleg litoralul românesc, cât și cel bulgăresc, puteau fi prevenite printr-un efort al a organelor de ordine în a direcționa automobilele.
Din păcate, mulți turiști care doresc ferryboat-ul spre Silistra nu pot ieși din rând, această ambarcațiune plecând de multe ori aproape fără niciun pasager. Ar fi nevoie de o comunicare mai eficientă între autorități și proprietarii ambarcațiunilor. Pe de altă parte, așteptăm de la statul român asigurarea unui punct de frontieră civilizat, european.