Comisia Europeană a obținut noi angajamente din partea Google privind publicitatea on-line

11
Feb
2014

Comisia Europeană a obținut din partea Google o serie de angajamente, în cadrul investigației antitrust în curs de desfășurare, privind căutarea on-line și publicitatea de căutare. În propunerea sa, Google a acceptat să garanteze că ori de câte ori își promovează propriile servicii de căutare pe pagina web (ex. pentru hoteluri, restaurante, bilete etc.), va afișa în mod vizibil pentru utilizatori, oferta a 3 dintre principalii competitori, selectați în mod obiectiv. Respectarea de către Google a acestor angajamente va fi supravegheată de un mandatar independent.

CE a deschis procedura împotriva Google în noiembrie 2010, prezentându-și public preocupările privind concurența în mai 2012. Google a propus atunci un prim set de angajamente care au fost testate în aprilie 2013. După analizarea feedback-ului, Comisia a considerat că sunt necesare îmbunătățiri substanțiale ale angajamentelor, pentru a răspunde în mod adecvat preocupărilor privind concurența. Google a prezentat o propunere revizuită în octombrie 2013. La momentul respectiv, ECTAA a confirmat că angajamentele propuse de Google nu sunt suficiente pentru a asigura transparența și neutralitatea în piața de căutare on-line.

Mai multe detalii puteți găsi în Comunicatul de presă al Comisiei Europene și în Comentariile transmise de ECTAA cu privire la acest subiect.


Secretar General

Răspunde