Revista presei – turism

19
Sep
2014

Șeful Autorității Naționale pentru Turism, eliberat din funcție la cerere

Președintele Autorității Naționale pentru Turism, Răzvan Filipescu, a fost eliberat din funcție, la cerere, în urma demisiei, printr-o decizie a prim-ministrului Victor Ponta, publicată joi în Monitorul Oficial. Răzvan Filipescu a fost numit în funcție în aprilie 2013 și avea rang de secretar de stat.

Jianu le vorbeşte patronatelor care o regretă pe Grapini despre o iniţiativă „unicată”

România este o „ţară autentică” ce poate reprezenta viitorul „inovării” în Europa şi care a lansat o „iniţiativă unicată” la nivel global, şi anume clusterul de turism dedicat tinerilor, susţine ministrul pentru IMM şi Turism, Florin Jianu, răspunzându-le patronatelor care o regretă pe Maria Grapini.

Florin Jianu: Turismul este un mediu prăfuit. Îmi doresc tineri care să dinamizeze piaţa

Turismul din România reprezinta „un mediu prafuit”, în care persist „mentalitatea anilor ’80-‘90”, a declarat la WALL STREET 360 Florin Jianu, ministrul delegat pentru IMM-uri şi Turism, o posibilă soluţie venind din angajarea în această piaţă a cât mai multor tineri.

Ministrul-antreprenor: are şanse Jianu să şteargă praful din turism şi IMM-uri?

După şase luni de mandat în postura de ministru pentru IMM-uri, Mediu de Afaceri şi Turism, Florin Jianu a trasat la WALL STREET 360 direcţiile de acţiune pentru susţinerea antreprenorilor şi „dinamizarea” unui sector dominat de „mentalitatea anilor ’80-‘90”.

Comunicat de presă – DIMMMAT

Florin Jianu: „Conform declarațiilor apărute în presă ale unor reprezentanți ai organizațiilor din turism doresc să le spun că turismul nu este apanajul unei persoane sau alta, cu atât mai mult cu cât unii dintre aceștia provin din politică, ceea ce nu reprezintă în mod necesar o abordare echilibrată și dezinteresată”.

Patronat: Sub 3% din angajaţii din turism ştiu cum îl cheamă pe ministrul Jianu. Plângem după Grapini (mediafax.ro)

Mai puţin de 3% dintre angajaţii din turism ştiu cum îl cheamă pe ministrul de resort, Florin Jianu, care nu promovează turismul, iar patronatele din domeniu au ajuns să o regrete pe Maria Grapini, fostul ministru al Turismului, a declarat într-o conferinţă de presă Mohammad Murad, preşedintele FPTR.

„Sub 3% din angajaţii din turism ştiu cum îl cheamă pe ministrul Jianu” (bursa.ro)

MOHAMMAD MURAD: „România nu se poate promova decât prin minister, dar din păcate nu există acea promovare, deşi s-au cheltuit sume imense. Acţiunile de promovare internaţională anunţate nu vor avea mare succes, pentru că nu sunt bine gândite. Ele ar trebui făcute în parteneriat cu hotelierii, care ar putea face şi nişte oferte speciale pentru străini”.

Patronatele din turism: Ne doare foarte mult că nu avem o comunicare bună cu ministerul (realitatea.net)

Președintele Federației Patronatelor din Turismul Românesc, Mohammad Murad, a declarat, în cadrul unei conferințe de presă, că patronatele au ajuns să o regrete pe fostul ministru, Maria Grapini,  mai puțin de 3 la sută dintre angajații din turism cunoscând numele actualului ministru, Florin Jianu. Declarațiile vin în contextul în care patronatele din turism critică lipsa de comunicare cu ministerul de resort şi promovarea care nu există, la nivelul acestuia.

Hotelierii: Am început să o plângem pe doamna Grapini. Sunt foarte multe taxe, mulţi nu ştiu de ele. Va trebui să angajam un om care să caute taxele pe care trebuie să le plătim (wall-street.ro)

Hotelierii de pe litoral se plâng de taxele prea mari pe care trebuie să le dea la stat. Pentru un hotel, de exemplu, 35% reprezintă impozite directe şi indirecte, a subliniat preşedintele FPTR, Mohammad Murad, la o conferinţă de presă despre situaţia litoralului românesc în acest an.

Ministrul Turismului, ameninţat de hotelierii constănţeni (observator.ro)

Hotelierii constănţeni sunt dezamăgiţi de implicarea ministerului în dezvoltarea turismului de pe litoral. „În primul rând, ministrul Jianu ar trebui să se ocupe de proiectul impozitului forfetar, care a rămas rătăcit la Senat”, susţine preşedintele Asociaţiei Patronale Mamaia.

Litoralul românesc, la mâna guvernului (ziarulring.ro)

Patronii cer sprijinul guvernului pentru ca situaţia litoralului românesc să se îmbunătăţească, şi mai multă comunicare din partea ministrului Turismului, Florin Jianu. Îşi doresc o îmbunătăţire a serviciilor hoteliere, dar susţin că, fără sprijinul guvernului, situaţia turismului în România cu greu poate fi schimbată.

De ce se plâng patronii din turism (cugetliber.ro)

Sezonul estival 2014 a fost scurt, dar destul de bun. În timp ce unii dau vina pe vremea capricioasă, care a scurtat zilele călduroase, alţii consideră că principalii vinovaţi de situaţia turismului de pe litoral sunt guvernanţii, care au făcut legi proaste.

Turism la Marea Neagră. All inclusive la Eforie și oi care mănâncă nisip la Năvodari (businesscover.ro)

Despre turism se poate vorbi ani întregi și cam asta se și întâmplă. Se vorbește, de făcut se face mai puțin, măcar în ceea ce privește susținerea publică, mai ales că turismul, ca industrie, se ocupă printre altele și cu imaginea țării în exterior. Cât despre investitori, ei au făcut. Și bune și rele și bani.

Bile albe și negre pentru litoralul românesc (romanialibera.ro)

Principala bilă albă este că peste 1,5 milioane de turiști au vizitat litoralul românesc în sezonul 2014, dintre care 5% au fost străini. Bilele negre sunt: în actualul sezon estival, durata medie de vacanță pe litoralul românesc a fost de 4,5 zile, în ușoară scădere față de 2013.

Românii au lăsat peste 200 de milioane de euro vara aceasta pe litoral. Cum şi-au împărţit staţiunile turiştii (protv.ro)

Pentru prima dată după multă vreme, sudul litoralului iese câştigător în lupta cu staţiunea Mamaia. Potrivit hotelierilor, tarifelele mici şi regimul all inclusive le-au adus mai mulţi oameni în această vară decât în anii trecuţi, iar cifrele sunt în continuă creştere.

Ce profituri au hotelurile de pe litoralul românesc în fiecare vară (mediafax.ro)

Un hotel cu 200 de camere din sudul litoralului poate avea un profit net pe vară de 100.000 de euro, în timp ce o unitate de cazare similară din Mamaia poate ajunge chiar şi la un câştig de 500.000 de euro pe sezon, a declarat Mohammad Murad, preşedintele FPTR.

ANAT: Litoralul reprezintă 79% din totalul destinaţiilor interne vândute de agenţii (forbes.ro)

În topul staţiunilor de pe litoral, în funcţie de vânzările prin agenții de turism, se află Mamaia/Năvodari, urmată de Eforie Nord, Saturn, Neptun, Jupiter, Venus, Olimp, Mangalia, Costineşti, Cap Aurora, Eforie Sud. În total, creşterea de vânzari prin agenții de turism a fost de 2%.

La sfârșit de sezon estival 2014 Mamaia, cea mai preferată stațiune. Bilanț îmbucurător: peste 1,5 milioane de turiști pe litoral (telegrafonline.ro)

Lucia Nora Morariu: „Estimările noastre se bazează luând în calcul un grad mediu de ocupare de 55% a structurilor de cazare clasificate de pe întreg litoralul. Ajungem astfel la un număr de 1,2 milioane de turiști, la care mai adăugăm 300 de mii de copii. Conform Institutului Național de Statistică, ar trebui să credem că litoralul a fost vizitat de mai puțin de 900.000 de turiști. Există o problemă în colectarea datelor, iar numărul avansat de ANAT rămâne de 1,5 milioane turiști”.

Câţi turişti a atras litoralul românesc în 2014 (economica.net)

Peste 1,5 milioane de turişti au vizitat litoralul românesc în sezonul 2014, dintre care 5% au fost străini, a precizat Lucia Nora Morariu, preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism, într-o conferinţă de specialitate.

1,5 milioane de turişti pe litoral. Hotelierii au avut profituri între 500 şi 1.000 de euro pe cameră (digi24.ro)

1,5 milioane de turişti au fost vara asta la mare (jurnalul.ro)

ANAT: Peste 1,5 milioane turiști pe litoralul românesc în 2014 (agerpres.ro)

Peste 1,5 milioane de turişti au vizitat litoralul românesc, în sezonul 2014 (realitatea.net)

1,5 milioane de turiști au vizitat litoralul românesc în vara acestui an (curierulnational.ro)

Peste 1,5 milioane de turişti au vizitat litoralul românesc (puterea.ro)

ANAT: Peste 1,5 milioane turiști au ajuns pe litoralul românesc în 2014 (replicaonline.ro)

Peste 1,5 milioane de turişti au vizitat litoralul românesc, în sezonul 2014 (arq.ro)

Bilanțul sezonului estival: 1,5 milioane de turiști au cheltuit 100 de milioane de euro la mare! 75% dintre aceștia spun că se vor întoarce pe litoral și anul viitor (reporterntv.ro)

ANAT: Peste 1,5 milioane turiști pe litoralul românesc în 2014 (maramedia.ro)

Peste 1,5 milioane de turiști pe litoral, în 2014 (mytex.ro)

Peste 1,5 milioane turiști au ajuns pe litoralul românesc în 2014 (lumeapresei.ro)

ANAT: Peste 1,5 milioane de turişti au fost pe litoralul românesc în 2014 (obiectiv.info)

Peste un milion și jumătate de turiști, pe litoralul românesc (radiotimisoara.ro)

Peste 1,5 milioane de turişti au vizitat litoralul românesc în sezonul 2014   (stiri.astazi.ro)

Vacanţa din 2015 va fi la preţ de 2014. „Seniori pe litoral”, un nou program pentru turişti din următorul sezon estival (adevarul.ro)

Patronatele din turism promit că nu vor majora preţul vacanţelor pentru sezonul turistic viitor. Vor putea urca tariful doar hotelurile care vor face investiţii, însă acesta va creşte cu maximum 5–10%.

Bilanţ pozitiv, la final de sezon estival (radioconstanta.ro)

Cifrele estimative pentru vara care tocmai s-a încheiat arată o uşoară creştere a profitului, dar numai pentru luna august şi pentru cei care au investit în dotările camerelor sau au practicat sistemul all inclusive.

2% creştere pe litoral în România prin agentiile de turism, faţă de anul trecut (infotravelromania.ro)

Topul staţiunilor de pe litoral, în funcţie de vânzările prin agenții de turism, arată astfel: Mamaia/Năvodari, Eforie Nord, Saturn, Neptun, Jupiter, Venus, Olimp, Mangalia, Costineşti, Cap Aurora, Eforie Sud. Per total, creşterea de vânzari prin agenții de turism a fost de 2%.

Litoral 2014: Toamna se numără bobocii (calatorsauturist.ro)

Peste 50% din vânzările unei agenţii de turism sunt concentrate pe sejururi în zona de nord, Mamaia şi Năvodari, celelalte 11 staţiuni abia dacă acoperă mai puţin de jumătate din vânzări.

Românii au preferat litoralul românesc (gazetadenavodari.ro)

Pe stațiuni, valoarea pachetului mediu pe turist a fost de 720 de lei în Mamaia, 567 de lei în Eforie Nord, 499 de lei în Olimp, 486 de lei în Saturn, 481 de lei în Venus, 462 de lei în Jupiter, 449 de lei în Cap Aurora, 426 de lei în Costinești, 417 lei în Neptun și de 311 lei în Eforie Sud.

Travel trends: serviciile all inclusive, preferatele turiștilor. Agențiile au vândut cu 20% mai multe pachete (gadgetrends.ro)

Litoralul românesc a atras și în acest an partea leului în preferințele turiștilor, atât români cât și străini, care și-au achiziționat pachetele de vacanță prin intermediul agențiilor de turism.

Ce staţiuni au ales românii care au mers pe litoral prin agenţiile de turism (curierulnational.ro)

Mai mult de jumătate din turiştii care au mers pe litoral prin agenţii au ales Mamaia şi Năvodari. Valoarea medie a pachetului pe turist a fost de 599 de lei pe litoral, în creştere cu 2% faţă de vara 2013.

Mai mult de jumătate din turiştii care au mers pe litoral prin agenţii au ales Mamaia şi Năvodari (mediafax.ro)

Mai mult de jumătate din turiştii care au mers pe litoral prin agenţii au ales Mamaia şi Năvodari (businessmagazin.ro)

Mamaia şi Năvodari, reginele litoralului: peste 50% din turiştii care au apelat la agenţii au ales aceste staţiuni (wall-street.ro)

Mamaia şi Năvodari, stațiunile preferate de români în această vară (romanialibera.ro)

Mamaia şi Năvodari iau jumătate din vânzarile prin agenţiile de turism (observator.ro)

Staţiunea Mamaia – „numărul 1” pe litoral (lideruldeopinie.ro)

Românii au preferat plajele de la Mamaia și Năvodari (ziuadevest.ro)

Regina litoralului. Mai mult de jumătate dintre turişti au ales Mamaia (adevarul.ro)

ANAT: „Staţiunile din zona Eforie – Mangalia îşi reiau trendul pozitiv de creştere” (editiadesud.ro)

Mai mulţi turişti în sudul litoralului, în 2014 (cugetliber.ro)

Agenţiile de turism raportează o creştere a afluenţei de turişti în zona de sud a litoralului, în sezonul 2014. Numai în Olimp a scăzut semnificativ numărul turiştilor.

Litoral 2014, cu „turişti mulţumiţi” şi încasări uriaşe. Litoral 2015 , fără scumpiri la cazare (evz.ro)

Faţă de anul 2013, în sezonul estival 2014, la evoluţia vânzării pe staţiuni, Mamaia a rămas staţionară, crescând mult, cu 25% , interesul pentru staţiunea Venus, datorită investiţiilor. Au scăzut vânzările, minus 25%, pentru staţiunea Costineşti , „evaziunea fiscală de aici spunnându-şi cuvântul”.

Litoral 2014, cu „turişti mulţumiţi” şi încasări uriaşe. Litoral 2015 , fără scumpiri la cazare (stiri.discard.ro)

Valoarea medie a pachetului turistic pentru litoralul românesc în acest an-599 lei, în creștere cu 2% față de 2013 (agerpres.ro)

Valoarea medie a pachetului turistic pentru litoralul românesc a fost de 599 lei, în actual sezon estival, în creștere cu 2% față de 2013, au anunțat reprezentanții Asociației Naționale a Agențiilor de Turism, pe baza unui sondaj realizat de asociație.

ANAT: Un pachet turistic pe litoral a costat în medie 599 de lei în vara lui 2014 (zf.ro)

Valoarea medie a pachetului turistic pentru litoralul românesc în acest an: 599 lei (monitoruldegalati.ro)

ANAT – Rezultatele sezonului estival 2014 (ziuaconstanta.ro)

ANAT – Rezultatele sezonului estival 2014 (presaonline.com)

Rezultatele sezonului estival 2014 (index-stiri.ro)

Rezultatele sezonului estival 2014 (ziarelive.ro)

Rezultatele sezonului estival 2014 (ziare-pe-net.ro)

Rezultatele sezonului estival 2014 (horeca.ro)

Hotelierii mențin tarifele constante pentru Litoralul românesc în sezonul 2015 (agerpres.ro)

Tarifele pe litoralul românesc, în sezonul 2015, nu vor crește în actualele condiții de fiscalitate, a spus Nicolae Bucovală, președintele Asociației Patronale Mamaia, într-o conferință de specialitate.

Hotelierii îngheaţă preţurile. În 2015 vor fi tarife similare ca în acest sezon estival  (digi24.ro)

Politica de preţuri pe litoral nu se va schimba anul viitor. Hotelierii promit că tarifele la cazare şi mâncare în hotelurile de pe litoral vor rămâne la fel ca în acest sezon estival. Un plus pentru sezonul viitor va fi introducerea voucherelor de vacanţă, care ar aduce venituri operatorilor din turism de circa 400 de milioane de euro.

Tarifele pe litoralul românesc vor fi menţinute, în 2015 (capital.ro)

Cum vor fi tarifele pe litoralul românesc în sezonul 2015 (ziaruldeiasi.ro)

Hotelierii mențin tarifele constante în sezonul 2015 (replicaonline.ro)

Cum vor fi tarifele pe litoralul românesc în sezonul 2015 (bzi.ro)

Hotelierii mențin tarifele constante pentru Litoralul românesc în sezonul 2015 (infomm.ro)

ANAT lansează programele pentru persoanele vârstnice pentru litoral (focus-energetic.ro)

Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism a lansat iniţiativa „Seniori România”, care doreşte să promoveze călătoriile pentru persoanele vârstnice în România, în afara sezonului. Primul program din cadrul initiativei „Seniori România” este „Seniori pe litoral”, care se va desfăşura în perioada 5–31 mai şi 10–30 septembrie 2015.

ANAT vrea sa trimita seniorii pe litoral: In Romania, mentalitatea este ca, daca ai iesit la pensie, stai acasa si astepti sa mori (wall-street.ro)

Programele turistice pentru seniori, o nişă pe care patronatele o vor exploata la nivel naţional (gadgetrends.ro)

ANAT lansează programele pentru persoanele vârstnice pentru litoralul românesc (economica.net)

De la anul, după modelul european. Programe speciale de vacanță pe litoral pentru seniori (telegrafonline.ro)

Premieră. Pachete all-inclusive pentru seniori, pe litoralul românesc (cugetliber.ro)

ANAT inițiază programul „Seniori România”, care sprijină turismul de seniori (horeca.ro)

Alte ştiri:

Numărul turiştilor care şi-au plătit vacanţa în rate a crescut de cinci ori în doi ani. Cât au plătit românii pentru un concediu pe litoral

Peste 10.000 de români care au mers în vară pe litoral şi-au cumpărat vacanţele cu cardurile de credit, numărul acestora crescând de peste cinci ori în ultimii doi ani, potrivit unui studiu al agenţiei Mareea, potrivit căruia mai mult de jumătate dintre aceşti turişti au ales hotelurile all inclusive.

T.H.R., turism în sărăcie lucie: profit anual de 91 de lei pe pat?!

Deşi figurează în topul primelor 20 de companii hoteliere după numărul unităţilor de cazare, S.C. Turism, Hoteluri, Restaurante Marea Neagră S.A a înregistrat profit cât o tarabă de fructe: puţin peste 700.000 de lei pe întreaga vară.

Olandezii care au construit insula palmier din Dubai vin pe litoralul românesc. Proiectul cu 2,5 mil. de metri cub de nisip

Chiar dacă vara a trecut, planurile rămân. Turiştii care îş vor petrece vacanţele pe litoralul românesc vor avea la dispoziţie înca 33 de hectare de nisip, pe care să-şi întindă prosoapele. Cu bani europeni, autorităţile au început refacerea plajelor din care furtunile şi valurile puternice au muscat în ultimii 40 de ani.

Cum va arăta promenada din Năvodari pentru care localnicii fac scut împotriva „investitorilor”

Proiectul construirii aleii de promenadă pe malul mării la Năvodari a inflamat în ultimele săptămâni spiritele printre investitorii din zonă. În timp ce majoritatea localnicilor şi agenţilor economici susţin implementarea proiectului, care a obţinut şi o finanţare europeană considerabilă, alţi investitori se opun cu vehemenţă, de teama că şi-ar putea pierde statutul privilegiat privind accesul direct la plajă. De asemenea, în zonă au case de vacanţă mulţi miniştri, politicieni, demnitari şi parlamentari, care, prin realizarea proiectului, se tem că proprietăţile lor imobiliare vor fi expuse „la liber” ochiului public.

În centrul Neptunului se lucrează la unul dintre cele mai spectaculoase spaţii de divertisment din ţară: „Eco Parcul Aventura”

Investiţia va fi dezvoltată pe o suprafaţă de circa două hectare, terenul fiind situat pe strada Plopilor, în zona împădurită a staţiunii. Proiectul a primit undă verde de la Consiliul Local Mangalia în luna februarie a acestui an, iar licitaţia publică a avut loc în luna aprilie.

Patroni amendați cu 1.152.800 lei pe litoral, în această vară

În perioada 16 iunie-22 august au fost efectuate peste 800 de acțiuni de control, care s-au încheiat cu mai bine de 400 de amenzi contravenționale și 90 de avertismente aplicate. În total, amenzile însumează 1.152.800 lei.

Inspectorii ANT au verificat doar 4% din agenţiile de turism. Jumătate din personalul încadrat ca agent de turism trebuie sa fie calificat

Liviu Moraru: „Buna pregătire profesională a agenţilor de turism este o investiţie în calitate şi nu doar o cheltuială – ea aduce turiştilor reuşita vacanţelor alese, iar agenţiei vânzări repetate şi clienţi mulţumiti”. Cursul de calificare pentru agent de turism – ghid nu este organizat de Autoritatea Naţională pentru Turism, ci de instituţii specializate şi acreditate de Autoritatea Naţională de Calificări.

Primul cluster de turism dedicat tinerilor

Departamentul pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Mediu de Afaceri şi Turism şi-a asumat rolul de promotor şi catalizator al conceptului de cluster în turism. „Sunt un susţinător al parteneriatului public privat şi văd în acest cluster un exemplu de parteneriat care trebuie să aibă ca prioritate atragerea de finanţări pentru start-up-urile din domeniu pentru că, dacă vrem o dinamică în turism, avem nevoie de IMM-uri”, a declarat Florin Nicolae Jianu, ministru pentru IMM-uri, Mediul de Afaceri şi Turism.

Bucureştiul atrage 1,3 milioane de turişti pe an, cât Constanţa, Braşov, Timişoara şi Sibiu împreună

Bucureştiul a atras anul trecut 1,32 milioane de turişti, dintre care aproape 600.000 de străini, mai mult decât oraşele Constanţa (436.500 turişti), Braşov (396.300 turişti), Timişoara (224.400 turişti) şi Sibiu (222.800 turişti).

Constanţa, pe locul doi la număul de turişti

Topul realizat de Autoritatea Națională pentru Turism arată că anul trecut Bucureştiul a atras 1,32 milioane de turişti, dintre care aproape 600.000 de străini, mai mult decât oraşele Constanţa (436.500 turişti), Braşov (396.300 turişti), Timişoara (224.400 turişti) şi Sibiu (222.800 turişti).

Iașul nu se află în topul orașelor ce atrag mulți turiști

Topul ANT a ţinut cont de înnoptările în structurile de cazare, şi nu face diferenţa între cei veniţi special să petreacă o vacanţă, oamenii de afaceri care călătoresc în interes de serviciu sau persoanele ajunse cu diverse probleme într-un oraş şi cazate la hotel. De altfel, întreaga statistică românească nu face diferenţa între aceste segmente, încadrându-le împreună la categoria „turişti”.

Record ruşinos pentru Cluj: pe ce loc se află în topul oraşelor vizitate de turişti. Arad şi Timişoara stau mai bine

Oraşul Cluj-Napoca nu pare a fi preferatul turiştilor în România. Potrivit unui clasament al Autorităţii Naţionale pentru Turism, realizat pe anul 2013, capitala Transilvaniei se află pe locul 11 şi este devansată de oraşe ca Timişoara, Arad sau Târgu Mureş.

Primăria contrazice ANT. Clujul este pe locul 4, nu pe 11, în ceea ce priveşte numărul turiştilor

Clasamentul Autorităţii Naţionale pentru Turism, care situează Clujul pe locul 11 în topul oraşelor în funcţie de numărul de turişti, este contestat de Primărie. Potrivit municipalităţii, Clujul se află pe locul 4 la nivel naţional, după Constanţa, Bucureşti şi Braşov în ceea ce priveşte numărul turiştilor.

Sibienii vor zboruri spre Paris şi chartere spre Grecia

Un chestionar la care au răspuns peste 3.000 de persoane arată că sibienii sau locuitorii judeţelor din jur îşi doresc ca de pe Aeroportul Internaţional Sibiu să poată zbura către Paris, dar şi la Barcelona, Roma, Amsterdam, Madrid, Bucureşti, Istanbul, Veneţia, Praga sau Bruxelles. În privinţa zborurilor charter, cele mai dorite sunt cele spre Grecia.

Cum se vede Timişoara din maşinuţele turistice care au făcut prima ieşire pe traseu? FOTO şi VIDEO!

Cele două maşinuţe electrice, achiziţionate de Primăria Timişoara pentru transportul turiştilor, dar şi al timişorenilor care vor să-şi redescopere oraşul, au făcut prima ieşire pe traseul pe care-l vor străbate de acum încolo.

Cazările la hoteluri şi pensiuni: Nerezidenţii au cheltuit 2,2 miliarde lei

Hotelurile şi pensiunile turistice au găzduit în primul semestru 840.000 de nerezidenţi, care au cheltuit 2,2 miliarde lei (500.000 euro), cei mai mulţi (62,1%) venind pentru afaceri, conferinţe sau târguri, cu jumătate dintre cheltuielile efectuate destinate cazării, potrivit datelor INS.

China, în topul preferinţelor românilor care călătoresc în circuite turistice

Nişa turismului pe circuite de minimum 10 zile a început sa ia amploare, începând cu 2013, în special pe segmentul destinaţiilor din Asia şi America, China fiind în topul preferinţelor românilor care cumpără astfel de pachete turistice, spun reprezentanţii industriei.

„Vacanțe la țară” cu prețuri de la 175 de lei/6 zile, începând de duminică

Turiștii pot descoperi viața și tradițiile de la sat în cadrul ediției de toamnă a campaniei „Vacanțe la țară”, care se desfășoară începând de duminică până în 31 octombrie 2014. Tarifele practicate de proprietarii pensiunilor pentru actuala ediție pornesc de la 175 de lei/persoană/6 zile la o pensiune de 2 margarete și ajung la 290 de lei/persoană/6 zile la cele de 5 margarete.

FOTO Castelul Corvinilor aduce un million de euro Hunedoarei

Castelul Corvinilor a ajuns în ultimul an un adevărat motor al economiei Hunedoarei, un municipiu afectat din plin de distrugerea industriei. Administraţia locală estimează încasări de un milion de euro în 2014, de pe urma celui mai vizitat monument istoric din judeţ.

FOTO Turism de top pe Valea Vaserului: 40.000 de turişti s-au plimbat cu Mocăniţa în acest an

Se poate face şi turism de calitate în Maramureş. Mocăniţa este un bun exemplu despre cum poţi atrage turiştii să vină în Maramureş şi să le oferi lucruri simple până urmă. O plimbare cu Mocăniţa este ceva de neuitat pentru cei mai mulţi dintre noi.

Frumuseţile Maramureşului în cinci zile: De la plimbări cu trăsura trasă de cai la aventuri de off-road în munţi

Turiştii care vor să viziteze Maramureşul au ocazia să facă o plimbare cu trăsura sau să viziteze bisericile de lemn din judeţ. În perioada 1–5 octombrie, Primăria Borşa organizează un târg de turism la care vor lua parte reprezentanţii a 45 de agenţii de turism naţionale şi internaţionale.

Turismul arădean, promovat printr-un centru local inaugurat în Păuliş

Un Centru Local de Informare şi Promovare Turistică a fost inaugurat în comuna Păuliş, punct de referinţă pentru turismul arădean. Centrul a fost realizat pe un proiect european PNDR, măsura 313, prin Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, Centrul Regional pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale 3 Vest.

Daragus Attila (ANTREC): Numărul turiștilor va crește după repararea drumului spre Lacul Sfânta

Numărul turiștilor care vizitează județul Covasna ar putea crește cu cel puțin 40% după repararea drumului spre stațiunea Balvanyos și Lacul Sfânta Ana, care a fost preluat de CNADNR, e de părere președintele Asociației Naționale de Turism Rural și Ecologic (ANTREC) Covasna, Daragus Attila.

HAOSUL turismului românesc/Staţiunile Borsec şi Băile Herculane, în cădere liberă

Pe Valea Cernei, stă încă în picioare, tristă, umilită şi cu un viitor incert, Băile Herculane, una dintre cele mai faimoase staţiuni balneo din România. Surse istorice spun că atunci când au venit romanii pe la noi, în drum spre Sarmizegetusa, s-au oprit aici şi, fermecaţi de frumuseţea locului, uimiţi de izvoarele cu ape tămăduitoare, considerate miraculoase, au început să amenajeze zona şi i-au dedicat-o lui Hercule, eroul semizeu.

Melanj de manifestări de promovare a turismului la Băile Herculane

Patru evenimente, menite a impune sau reimpune Băile Herculane pe harta turismului românesc și internațional, destinate a atrage și alte tipuri de turiști în afara pensionarilor veniți la tratament au polarizat atenția publicului la sfârșitul săptămânii trecute.

Deschiderea oficială a hotelului Danubius Health Spa Resort Brădet Sovata, un eveniment „antistres”

Hotelul și-a deschis în această vară porțile pentru turiștii care doresc un sejur relaxant, terapii antistres sau terapii  balneare în condiții premium. Poziționarea acestuia pe nișa de antistres este susținută de Programul antistres, care e deja operațional în hotel, dar și de alte programe care au drept obiectiv reducerea gradului de stres, urmând a fi implementate în perioada următoare.

Promovarea turismului balnear din stațiunea Covasna va fi făcută cu 1 milion de lei, bani europeni

Primăria Covasna a câştigat un milion de lei din fonduri europene pentru promovarea turismului balnear şi resurselor naturale ale staţiunii, proiectul având ca scop creşterea atractivităţii zonei şi, implicit, a numărului de turişti.

Potec, despre businessul său: „Vreau să fac ceva ce nu este în turismul din România”

Camelia Potec reuşeşte să îmbine afacerile personale cu funcţia pe care o deține la Federaţia de Nataţie. Businessul început în 2012, un hotel plutitor pe Dunăre, la Brăila, a devenit, de anul trecut, profitabil.

„TUI Travel” şi TUI AG fuzionează

Cel mai mare tour operator din Europa, „TUI Travel” Plc din Marea Britanie, şi acţionarul său majoritar, TUI AG din Germania, au ajuns la un acord de fuziune în baza căruia vor crea un grup cu o valoare de piaţă de circa 6,5 miliarde euro (8,4 miliarde dolari).

Oraşul în care jumătate dintre locuitori trăiesc în peşteri. Numeroşi turişti îl vizitează pentru a experimenta acest stil de viaţă – FOTO

În oraşul spaniol Guadix, jumătate dintre locuitori trăiesc în peşteri. Peşterile, despre care se crede că au fost construite în jurul secolului al XVI-lea, pot fi găsite în cartierul Barrio Troglodyte. Mai mult de 2.000 de case-peşteră se află în Barrio Troglodyte.

Ultima fiţă în materie de turism: ocolul Pământului pentru un milion de lire sterline

Este ultima fiţă în materie de turism pentru cei cu portofelul gros. Potrivit publicaţiei Daily Mail, călătoria include 12 ţări de pe cinci continente.

„Jogging turistic” pentru a descoperi atracțiile Romei

„Joggingul turistic” atrage la Roma vizitatori din întreaga lume, dornici să descopere principalele monumente în pas alergător. Pentru iubitorii de mișcare, acest tip de jogging le permite să se mențină în formă și să viziteze totodată principalele atracții turistice.

 


Secretar General

Răspunde