OMT: România trebuie să se promoveze cu mitul Dracula şi să aloce bani pentru promovare

23
Iun
2016

La Bucureşti, Autoritatea Naţională pentru Turism, în parteneriat cu Organizația Mondială a Turismului, a organizat Conferința Internațională „Managementul integrat al calității pentru destinațiile turistice: cheia pentru competitivitate”, cu participarea a peste 100 de oficiali ai industriei turistice internaționale.

Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism a fost reprezentată de prim-vicepreşedintele Ciprian Popescu (Danubius Travel).

Taleb Rifai, secretarul secretarul general al Organizației Mondiale a Turismului a declarat că România trebuie să se promoveze cu mitul lui Dracula.

„Dacă nu crezi în țara ta, nimeni nu va crede. Cred că acesta este un punct foarte important pe care trebuie să-l reținem cu toții. România trebuie să aibă o voce mai clară prin care să cheme turiști, astfel încât aceștia să se simtă atrași. Aveți peisaje minunate, dar și ceilalți la fel spun, așa că trebuie să ne diferențiem. Doar România are Transilvania și numai România poate pretinde această proprietate. Cei din țările nordice aduc turiștii să dea mâna cu Moș Crăciun. Ar trebui să spuneți și voi: „Veniți și întâlniți-vă cu Dracula, veniți și dați mâna cu Vlad Țepeș, veniți să îi ascultați miturile!”. Asta e ceea ce vindem noi. Vindem vise și viziuni, pentru că, la sfârșitul zilei suntem cu toții copii”, a spus Taleb Rifai.

Secretarul general al OMT a mai precizat că finanțarea promovării turismului, cu 1-2,5% din încasări (1,8 miliarde de euro), se întoarce la buget sub formă de taxe, TVA, stimulente, taxe pe teren.

Minimumul necesar este de 5 milioane de euro anual, în următorii patru ani, a precizat Anca Pavel-Nedea, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Turism.

Preşedintele ANT a mai declarat că se aşteaptă la o creştere a turismului de cel puţin 18% în 2016, acesta fiind cel mai bun an pentru industrie de după 1989.

GALERIE FOTO:

 


Secretar General

Răspunde