Prezentarea asociației

ANAT este asociația patronală a agențiilor de turism din România, cărora le reprezintă interesele profesionale la nivel național, european și internațional. Asociația are ca membri activi 500 de agenții de turism, cele mai importante din țară, ce cumulează peste 85% din vânzările pachetelor de turism și călătorie, estimate la aproape 1 miliard de euro anual și au împreună peste 4.600 de angajați.

Membrii asociați sunt birouri naționale sau regionale de promovare a turismului, companii aeriene și de transport, companii rent-a-car, hoteluri și restaurante, edituri, sisteme de rezervări, asigurători, prestatori de servicii medicale, fundații/asociații cu activitate în turism.

Industria turismului în România are peste 120.000 de angajați  și contribuie la economia națională cu aproape 2% din PIB, dar are un potențial de creștere apreciat în prezent la peste 6% din PIB.

ANAT are următoarele obiective:

  • să furnizeze consiliere și consultanță membrilor săi în legatură cu  activitatea profesională a agențiilor de turism;
  • să ofere membrilor cadrul organizațional pentru formularea punctelor de vedere ale ANAT în subiectele de interes comun și să le susțină în fața autorităților competente;
  • să confere siguranță prin apartenența la un grup de prestigiu, profesionist, care facilitează schimbul de experiență între membri și proiectele comune;
  • să ușureze afirmarea fiecărui membru în comunitatea turistică prin participarea la evenimente și activități ale comisiilor și grupurilor de lucru