eTravel – sfaturi utile de promovare în mediul online

30
Oct
2017

În atenția agențiilor membre ANAT, prezentăm un rezumat al celei de-a șasea ediții eTravel Conference, eveniment de referință pentru industria turismului și pentru promovarea agențiilor de turism și hotelurilor din România în mediul online, ce a avut loc în 26 octombrie, la Ramada Parc.

23113468_10212394017940118_1310311563_n

În prima parte, noutățile industriei și schimbările în utilizarea platformelor digitale au fost prezentate de conducători de firme reputate: Dragoș Anastasiu (Owner – EUROLINES ROMANIA), Tudor Constantinescu (Director Comercial –  BLUE AIR), Eugen Iacob (Managing Partner – VELTRAVEL), Lucian Boronea (CEO – ACCENT TRAVEL & EVENTS), Sorin Stoica (Co-Owner – ETURIA), Andrei Răzvan Nacea (Business Consultant – NACEA CONSULTING) și Alexandru Bararu (Software Development Manager – DCS PLUS), sau de manageri cu experiență la nivel internațional: Minttu Oramaa (Head of Markets Eastern Europe, Russia and Asia – MOMONDO), Eytan Goldfinger (Product Manager for Data – TRAVELPORT), Paula Manole (Country Developer Romania – TRIVAGO) și Daniela Nova (Digital Media Director Easter Europe – ACCORHOTELS).

În partea a doua, invitații au participat fie la workshop-ul pentru hotelieri, fie la cel pentru agențiile de turism. La cel din urmă, Matei Psatta (Head of Marketing – VOLA) ne-a confirmat, încă o dată, că bătălia se duce cu precădere pe partea reducerilor și a ofertelor last minute, chiar dacă se știe că această abordare trebuie schimbată în viitorul apropiat. Matei a vorbit și despre posibilii factori de diferențiere la nivelul brand-ului de agenție. Printre cei prezenți, au fost și instagrameri, specialiști Facebook Ads și Google Adwords cu experiență: Ionuț Radu Munteanu (Managing Partner – WEBDIGITAL), Alexandru Negrea (Social Media Consultant – SOCIAL SMARTS), Ciprian Susanu (General Manager – DARE DIGITAL). Iată principalele idei din prezentările acestora:

  • folosiți strategii și canale separate de promovare pentru produsele generale (cazare, bilete de avion, pachete turistice) și cele de nișă (transferuri, activități, croaziere);
  • creați postări plătite și reclame Facebook Ads (stabiliți audiența în funcție de interesele generale și restrângeți-o pe criterii demografice și specifice de tipul: persoane care nu au călătorit în locația X în ultimele 3 săptămâni);
  • creați un grup pe Facebook pentru clienții agenției și mențineți contactul;
  • promovați ofertele last minute pe Google Search (utilizați cuvinte cheie referitoare la ofertă);
  • utilizați SEO pentru a crește notorietatea site-ului agenției (link-uri pe alte site-uri și blog-uri);
  • creați un cont de Instagram (asociați-l cu pagina de Facebook prin switch to business profile) pentru a promova destinațiile cu ajutorul clienților (cereți-le permisiunea de a reposta pozele de vacanță de pe conturile lor și dați-le tag);
  • renunțati la pozele tip broșură pe Instagram, conținutul trebuie să fie personalizat în funcție de specificul agenției (luxury, religios, exotic etc);
  • contul Instagram trebuie să aibă o identitate vizuală (regula celor 9 poze principale) plină de lumină și culoare;
  • folosiți același hashtag în promovarea agenției pe Instagram, Facebook și opțiunea location pentru fiecare poză;
  • organizați concursuri ca urmare a pozelor de vacanță postate de clienți pe Facebook, Instagram;
  • apelați la ajutorul travel bloggerilor internaționali și promovați-vă pe alte piețe.
  • dați follow la cât mai multe persoane interesate de travel și lăsați-le comentarii – începeți o campanie de lungă durată cu un travel instagramer.
Andra Meran
Consilier Marketing

Comentarii

Răspunde